fredag 20 maj 2011

Fler studentkort...

Snart är det dags för alla studenter att springa ut....och jag, jag gör studentkort på löpande band nästan :)

Här är ett kort till en tjej som gått omvårdnadsprogrammet, så en liten sjuksyster passar väl jättebra :) Elin gillar rosa och bling bling....glitter och glamour och jag har gjort kortet riktigt rosa och lite bling bling här och där.

Ett litet blomsterhörne...


Insidan...



Och detta kort har jag gjort dels till Cecilia som tar studenten, men det är åxå ett DT alster åt Vilda stamps. Har använt deras härliga studentälva och textstämplen kommer från deras textkit.



Insidan, här skulle det vara ett litet fack att lägga pengar i....och jag har stämplat med Vildas grungeswirl stämpeln.



Nu vill jag ha ett tips av er, Hur fotar ni bäst era alster. Jag får ofta korten att bli i nån dunkel färg.....det gröna kortet här är ganska likt orginalet, men det första rosa kortet är mycket mörkare än i verkligheten. Jag blir galen!! Jag har det i så ljust rum som går, men det blir inte bra ändå. Så några tips vore bra :)


Ha en trevlig helg!!








3 kommentarer:

Stephi sa...

tips har jag inga...för jag blir själv galen på min kamera(som min 3 åring haft i golvet)
Det underbara Vilda kortet har jag ju sett och berömt :-) men det rosa var så snyggt, du med alla dina fina insidor. Den stämpeln är så himla fin med sjuksköterskan. Well done!

Annika sa...

Så jättefina kort!

AnneLee sa...

Väldigt fina kort och roligt att se så snygga insidor.. Jag tycker alltid att det är svårt att komma på idéer till snygga insidor.. Det blir oftast bara någon text eller så..