tisdag 19 april 2011

Då var det dags igen....

Då var det dags för en lite uppdatering här igen....Har varit lite dåligt med uppdateringar här nu, men jag har dels haft lite annat för mig och det pysslandet jag har gjort får jag inte visa riktigt än :)


***


Men här kommer ett kort som är helt ok att visa upp......Ett grattiskort till en liten kille som fyller 2 år.


Beställaren ville ha ett kort med en leksaksbil helst, var inte så lätt att få tag på....men som tur är så finns ni goa pysslartjejer. Och en av dessa goa tjejer är som kallar sig gertrud på Svensk scrapbooking, hon hade denna fina stämpel som jag fick låna. Det är ju en kille med en leksaksbil i ett snöre....För att få till det lite extra med bilar så var jag inne och rotade i mina tjejers rum och lyckade, bland alla dockor, nallar och barbie, hitta en bil....Denna bil kleta jag stämpelfärg på coh körde över pappret med....Blev lite häftiga bilspår....





Insidan, där stämplade jag Vildas fina vaggsång (vet inte om det passar ett grattiskort kanske, men kanske blir han trött efter kalaset och då passar vaggsången ..hehe) Även här har bilen kört fram och tillbaka :)

***

Detta kort är ett DT alster åt Vilda stamps,...Blev ett kort som inte har så mycket dekorationer, men denna fina lilje stämpel är så fin att massa dekorationer här skulle göra att den "försvann" lite tror jag. Och det vore ju synd...


Lille katten Kålle kom med på ett litet hörn och den uuuunderbara textstämplen kommer från ett av Vildas lika uuuuunderbara kit.


Insidan är en lite älva och så dom fina snirkelhörnen. Och jag har även stämplat Brevbakgrunden på pappret.....


Ang. Vildas kit....Ni har väl inte missat att man nu kan beställa ytterligare två kit. Vågar du avstå från att beställa?? Det gör inte jag....hehehee...




***


Nästa inlägg här, då börjar studentkorten trilla in....jag har jättemånga beställningar på studentkort...riktigt kul :)











6 kommentarer:

E sa...

Kortet till Kasper är ju både gulligt och tufft på samma gång! Och hjulspåren är ju klockrena! I LIKE!!!!
Ser fram mot alla fina studentkort som kommer ploppa upp här sen då:)
Kram på dig!!

Stephi sa...

å vad kul med lite nytt från dig....ja man sitter på en del som ej får visas ännu :-)
Kortet till lille pojken är ju as snyggt, så charmigt med stämpeln, bilspåret.... Insidan är rolig då bilspåren kommer igen.
Kortet under har jag kommenterat men säger igen att det är såå snyggt, gillar den stämpeln så mycket men har den ej själv den heller.

Ziro sa...

Jättefina kort båda två! Kul idé att göra hjulspår med en leksaksbil!

Unknown sa...

Åååh, båda korten är perfekta!! Så vackra & underbara detaljer!

Gertrud sa...

Hej Gertrud här. Så fint kortet blev med denna fina stämpel. Gillar dina hjulspår. Vill också önska dig Glad Påsk . Kram Gertrud

Cathrine/caca sa...

Wow vad mycket fint du hunnit göra! Gillade dessa båda kort supermycket!! Och så snygga insidor, jag tycker det är så svårt att få till dom, men du har verkligen lyckats! Hoppas vi kan ses snart, håller ju på och kikar på om vi kan ordna en lite träff! Ha en härlig valborgshelg.
Kram!