söndag 2 januari 2011

Nytt år....gamla kot...

Ja, nu är det nytt år, ett nytt år med nya möjligheter...ett år med en massa härliga pysseltimmar, förhoppningsvis....Dock har jag inte fått så mycket gjort än i år, och inte dom sista dagarna av förra året heller. Jag får alltid en scrapblock efter jul...så tror jag det har varit varje år. Vet inte varför det blir så.....men så blir det.
Däremot så gjorde jag en hel del julkort innan jul och dom sista jag gjorde har jag inte visat upp än, så jag gör det nu...
***
Jag har en jobbarkompis som brukar ge sina tre barn (med sambos) pengar i julklapp....och då brukar hon beställa kort av mig som hon kan lägga pengarna i. Och dom tre kommande korten är just dessa kort.
**
Först ut är till hennes son Fredrik och hans sambo.

Jag bara tokgillar Magnolias dies och här har jag använt en av dom jag gillar bäst...lövet med swirlen...dom och blomman har fått lite rött glitter på sig.

Insidan...och här har jag på dessa kort gjort en liten ficka där pengarna kan ligga.
***
Nästa kort är till hennes son Per och hans tjej Karin.

Blommohörnet med lite glitter på....
Insidan....

***
Och sist ut av dessa tre kort är till hennes dotter Elinor.

Vita rosor som jag färgat in med röd distress och fått lite glitter på sig.

På staketet har jag lagt på lite 3D snow effect...blir lite snyggt tycker jag.

Och insidan på detta kort, snöstjärnorna har jag embossat.

***
Detta kort skickade jag till en snäll person som brukar köpa kort av mig och som gillar mina vintagekort. Dessutom är hon en toppengo jobbarkompis til mig..och jag tycket hon var värt ett eget litet vintagekort, så jag gjorde detta till henne...

Ett litet hänge i ena hörnet....och utee runt om motivet. Blir lite frostkänsla över det tycker jag....

Blommor och bling....

Och insidan...
***
Så det var mina sista julkort. Men min tanke är att ni ska få se lite julkort här hela året. I år SKA jag göra julkort lite då och då hela året så jag slipper stressa som en galning i december. Finns ju lite annat att pyssla med i december åxå....hehee....Det är kanske en av anledningarna till min scrapblock efter jul...att det är lite för mycket stress med julkorten i december. Så i år kommer ni få se julkort i juli...hoppas jag..hehe.
**
Jag vill önska alla mina bloggläsare ett Gott Nytt År!!!















9 kommentarer:

Stephi sa...

gott nytt år till dig med!
Det var verkligen jättefina julkort du gjort, vintage kortet var urläckert!!!!

Stephi sa...

hallå igen!! :-)
stort tack för kommentaren i min blogg, jag blir så glad!
Jag har köpt pappret Parisian Anthology, om du ej vet något om det pappret så är plastmönster på dem som ej tar åt sig färgen då man distressr det. Det blir en himla cool förvandling, tycker jag. Jag tog rött från ena hållet och gult från andra, sen sprayade jag lite perfect pearls (heter det va?)i guldoch på vissa ställen gnuggade jag över det guldiga så det blev mer orange. Jag gillade oxå färgblandningen, glad för ögat!
Kram

Terés sa...

Du är ju så duktig att det nästan gör ont... Gott nytt år min vän! Jag hoppas vi ses snart.

Kram

Maria Thim Kokki sa...

Helt underbara kort du har gjort, du är sååå inspirerande =)

Tack för orden i min blogg, det värmer =)

Ha en fortsatt underbar kväll-natt / Kram MariaT

Unknown sa...

åååh.... alla julkorten är såå vackra..men mitt hjärta smälte lite extra för ditt vintage kort! =)
Gott nytt år på dig Lotta!
Kram

frubards pysselkök sa...

God fortsättning!
Superfina kort har du gjort. Vintagekortet är helt klart min favvo...

Jag har ju gjort julkort hela året, så det har faktiskt inte varit nån stress för min del. Men dom där scrapblocken är inte roliga :-(

Tusen tack för ett inspirerande 2010. Ser fram emot 2011.

Kramar // Kikki

Anna sa...

Så mycket fint du har gjort med en härlig blandning.
Kram Anna

Ziro sa...

Jättefina julkort!

Anonym sa...

Ohh jag bara älskade ditt vintagejulkort.. och det första med det stämplade tomteansiktet, varifrån kommer det`?

Tack för din kommentar i min blogg om min godisburk, stämplen är en digistämpel från KennyK.. jag beställde 4 på en gång. Det blir ju ingen frakt och de kostade 3 dollar styck tror jag...vilket är ca 21 kronor just nu.. Värt att prova tycker jag!

Lycka till!