söndag 29 november 2009

Julkort nr 29 och dopkort...

Har varit CyberCrop på svensk scrapbooking nu i helgen och jag har gjort kort till två utmaningar...har inte hunnit mer.

****
Den ena tävlingen passade mig perfekt....att Skapa ett vintagekort....jag som älskar att skapa vintagekort. Passade på att göra ett julkort till, och jag fick till vintagestilen ganska bra tycker jag...söndriga och slitna papper, lite "smutsigt", spets och bling.....

.....God Jul texten har jag klipt ut ur ett Inkidopapper.........detaljbild på bling och så har jag tagit utee på notpappret och på julmotivet....
....och här en liten detaljbild på ett hänge, en liten tomte som hänger i några ringar....
Jag är nöjd över detta kort, sällan jag är det....men jag gillar att göra det där slitna och söndriga:)
****
Den andra tävlingen jag valde att vara med i var kortskissen......har väl inte följt skissen till punkt och pricka kanske, men det ska nog synas att kortet är gjort efter skissen....Här passade jag på att göra ett dopkort som jag haft beställning på....till en liten tjej som döps idag och ska heta Annie.....rosa och med massa pearl maker pärlor....

Har spanat in dom andra bidragen och jag kan väl säga att jag inte har nån större chans, men jag tycker det är sååå kul med CC. Synd att man inte har mer tid bara så man kan vara med i fler tävlingar.....

Nu ska jag njuta lite av denna första adventskvällen:)

5 kommentarer:

Britt-Inger sa...

Hoppas helgen varit skön..
Vilka kort :) :) Julkortet är ju bara för SNYGGT!

Karin sa...

Vilka fina kort! Vintagekortet är verkligen heeelt underbart!
kram på dig!

sara s sa...

Jättefina kort!

E sa...

Julkortet är toksnyggt, vilka detaljer!!! Jag måste verkligen ta fram min uteeburk som bara ligger o skräpar längst in i en låda och testa..Det blir ju såå snyggt!

Mrs X sa...

Såå snygga! Vintagekortet är så vackert!