söndag 25 oktober 2009

Julkort nr 12 bla....

I helgen har min lillasyster varit här och det är en fantastiskt bra barnvakt....och eftersom det åxå har varit jättedåligt väder så har jag fått scrappat en hel del.....Jättekul!!
************
Först här är ett beställningskort....till en 20 årig tjej som vill jobba som bartender eller konditor....så skulle det vara grönt och lite bling med.....Färgerna är bättre i verkligheten, inte det perfekta ljuset att fota i nu direkt.
en liten detaljbild på blingkedjan...

Sen har då julkort nr 12 blivit gjort....ett väldigt enkelt kort, men jag gillar stämplen....den är så fin:)

Och här har jag använt distresser till att göra bakgrunden och sen lite blandade stämplar...även här är färgen mycket bättre i verkligheten....
detaljbild som visar att jag satt hjärtat på 3d kuddar....
Nu ska det bli ett fars dags kort:) är på riktigt scrapparhumör!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oooooh, så fina kort! Jag blir helt tagen...! Vill-ha-vill-ha-vill-ha...! =o)
/Babz

Örnen sa...

Här var det mycket fina alster!
Var har du hittat julkulestämpeln?
Kram!

Anonym sa...

Wow, vilka kort säger jag bara!Jättefina!=)Blir nog en ny favvosida detta tror jag=)Jag är ganska ny i scrapvärlden så här fick jag massor av inspiration, tack!=) Jag undrar bara hur du gjort med kanterna på det gröna kortet med bling ( till tjejen som ville bli bartender eller konditor)? Kram Ebba

Pysselmaja sa...

Jag ser att du har så att man kan se hur många besökare som varit inne på bloggen och jag undrar hur man kan få till det på sin egen blogg?

Kram
/Emma

E sa...

Beställningskortet blev ju kanonläckert! Du får alltid ihop budskapet/temat på korten du får betällning på så bra. Här med glaset och bakelsen.. Blingkedjan va snygg. Gillar det tuffa med kortet. Julkortet är så snyggt och ibland är det enkla det allra bästa:)

Lotta sa...

Ebba: Då du inte har nån blogg och jag inte vet var jag ska kunna svara på din fråga, så svara jag här......Hur jag gjort med kanterna...antar att du menar att dom är så där naggade och lite trasiga...Jag har använt ett litet verktyg som heter Edge Scraper. Den har en liten kniv som man drar mot pappret och på så sätt så trasas kanterna sönder. Hittade en länk från scrappiz som jag skickar med... http://www.scrappiz.se/index.php?option=com_content&task=view&id=249&Itemid=6
Lycka till...