måndag 15 juni 2009

Vintage eller nåt liknande....

Igår var jag inne och kikade i Stämpelbodens blogg och såg ett sånt underbart fint kort som Milo hade gjort i vintagestil. Jag har aldrig lyckats med att göra ett kort i vintagestil, men tänke att om jag liftar Milo så ska jag väl kunna fixa det....kanske....Så här blev mitt kort i vintagestil....har som sagt liftat Milos kort ganska kraftigt, hoppas det är ok:) Har åxå använt mig av stämpelbodens kitstämplar...som är sååå fina:) Men hur mycke vintage är det på kortet?? Ni som kan detta med vintage, är det godkännt??

Sen gjorde jag åxå ett kort i mer min stil.......ett litet sommarkort och även här har dom härliga stämplarna från stämpelboden letat sig in:)
Annars så hamnade jag hemma idag, lilla Tuva har varit så förskyld hela helgen och inatt var hon ganska dålig. Hon kunde inte sova, och antagligen hade hon huvudvärk åxå. Så inte förrän kl halv 4 inatt somnade jag. Som tur var sov hon till halv 10 sen....så vi är ganska pigga nu ändå. Stora tjejen är på fritis....så jag och Tuva tar det lugnt här hemma:)

Glöm inte att lämna små kommentarer, då gör ni mig så glad:)

Kram

(och nä....jag har inte glömt bloggcandyt jag har lovat....ska försöka fixa bilder och sånt idag)



16 kommentarer:

pysselninjangittan sa...

klart godkänd inom området vintage :)
vintage är väl i stort att ngt ska se gammalt o sletet ut..

Anonym sa...

Ååååh, vilka fina kort, men favoriten var ju så klart vintagekortet. För mig är vintage det du just gjort.... kanske lliftar jag dig nu, hihi! Liftkedjan rullar vidare.... ;-) Det var i alla fall mycket, mycket vackert!

Hegu sa...

Vilka fina kort du har gjort! Klart att det första kortet är i vintagestil. För mig är vintage gammalt och slitet...

Kram
Helen

Anonym sa...

Underbara kort o visst är det ok att lifta,det är ju det vår blogg är till för,vitage i allra högsta grad skulle jag vilja säga.
Jag blev lite fundersam på pricken som sitter i Kramar till dig.....i TILL så sitter det en stor prick över i:et o vi gjorde ju bara ett litet...:-)))
sen såg jag att det var prickar lite här o där på pappret...pust,jag trodde att det hade blivit fel på tryckeriet.
Mycket snyggga kort bägge två.
Puck/Stämpelboden

Tessalonika sa...

Vilket underbart vintage kort!! Jättesnyggt.....
Kramiz...

Bettan sa...

Ojojoj så snyggt!
Helt klart godkänt som vintagekort! Läckert och jag bara tokälskar de där swirlen du har använt dig av.
Ha en toppenkväll!
Elisabeth

Mrs X sa...

Du har absolut skapat ett vintage-kort!! Hur fint som helst! :)

Maria Thim Kokki sa...

Underbara kort du gjort, gillar det i vintagestil jättemycket.

Tack för de fina orden i min blogg.

He en fortsatt bra kväll / MariaT

BellaMio sa...

WOW!! Visst har du fått till ett superfint vintage-kort!! Och ett superfint sommarkort oxå för den delen!

Kul att du delar med dig :)

Kram kram

Karin sa...

Absolut godkänt vintagekort, himla snyggt! Gillar det massor!
det 2a kortet är oxå görfint..
Längesedan du gjorde nån LO va?! Affärerna kanske går så bra med korten? ;)
kram på dig vännen ♥♥♥

Lena50 sa...

Hur fint som helst, jag kan ju inte det där med vintage, men jag älskar det, och detta är ju helt ljuvligt och en känsla av gammal stil. Ska oxå pröva det nån gång, när jag är modig :)
Det andra kortet var oxå super...ett "Lottakort"...ja nu scrappar vi på Lotta, vi måste ju hålla affärerna flytande!!!!!!!! Kram Mamma!!

Yoli Design sa...

uuunderbart kort tjejjen...
suuuperfint... å jag tänkte innan jag läste att hmm det där kortete har jag sett innan fast lite annorlunda!! haha sen fick jag ju svaret!! :D Suupersnyggt det andra kortet också!! Meee like alot...

ja du är ju bara bäst tjejjen!!

Kraaaaaaam

E sa...

Jag e ingen expert på vintage men i min värld så har du absolut lyckats! GIllar det andra kortet oxå, riktig sommarkänsla! Och jag som inte e så förtjust i magnolia el hänglar (tror det e nån utav dom:) bara älskar dina kort med dom!!
Kram på dig!

CillaT sa...

Jättefina kort=) Så välarbetade och härliga färger! Och det är klart att det övre är ett vinetagekort!

Kram

Fia skapar sa...

Det är ett "urfint" vintagekort... Hoppas att din tjej kryar på sig och att ni får ordentligt min sömn så att du orkar ladda för midsommarcropen; för du är väl med?

Kram fia

Cathrine/caca sa...

Jättefina kort båda två, men vintage kortet är helt klar min favorit. Ursnyggt!!
Kram