söndag 19 april 2009

CC hos Mimas...

Det har ju varit CC på Mima´s scrapbooking i helgen....och det var jättemånga tävlingar jag hade velat vara med i. Men jag trodde inte jag skulle hinna med nån eftersom det skulle bli fint väder och så och med det barn som vill vara ute och trädgårdsarbete.....Men idag, visst solen lyste, men fy katten så kallt det har blåst. Så på förmiddagen idag fick jag nån timme som jag hann scrappa lite och det hann bli två kort....
Det första här är till deras "bingo-tävling" Jag valde en rad där det skulle vara med *en bokstav vänt åt fel håll *3 mönstrade papper * band och * blommor....Försökte göra kortet så det skulle passa både tjej och kille.....Men väl färdig tror jag nog den blev lite "tjejig".....














Det andra kortet gjorde jag efter deras skisstävling.....blev väl inte överdrivet nöjd över detta....Tokiga färger, lite dekos och fåglen passade inte in där.....Men jaja....jag är med i alla fall....













Hade gärna satt igång med ett nytt kort nu, men jag är dödens trött.....Har varit det ett tag nu....vet inte om det är nån sorts "vårtrötthet", men trött är jag. Så jag får väl lyda kroppen.....Hoppas jag är piggare imorgon kväll......Jag har ju fått mitt DT-paket av Pysselparadiset....det kliar i fingrarna att få sätta igång med det:)
Hoppas ni får en bra vecka.....
(glöm inte att lämna ett litet fotavtryck efter er innan ni rusar vidare)

13 kommentarer:

Lena50 sa...

Det översta kortet är ju helt bedårande...så sött, och visst passar den både kille och tjej....läcka färger på det understa....fågeln är jättefin...gillar den :)
Sov nu gott och hämta krafter till både scrapping och allt annat :) Kram Mamma :)

Tiggy sa...

Jättefina kort! Rådiggar det första, liftvarning på det. :-)

Maria Thim Kokki sa...

Super fina kort, som alltid =)

Mvh Maria

pysselninjangittan sa...

jättesött nallekort

Unknown sa...

Vilka underbara tolkningar!! Båda korten är så snygga!!

Anonym sa...

Jättefina kort!! Gillar speciellt det översta - underbara färger och en ursöt stämpel - men det understa var också jättefint!

Anonym sa...

Underbara kort som vanligt
Puck/stämpelboden

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Tycker att bägge korten var superfina! Din stil är outstanding och grym! *ler*
Det första kortet var råläckert, du har verkligen fått BINGO med det kortet! =)
Det andra blev också tjusigt, färgerna är mjuka och behagliga och lite dekos är inte fel!

Ha de så gott och hoppas du fått din behövliga sömn!

Kramar / Angelica

Karin sa...

jättefina kort! tror som din mamma, att det översta passar till både tjej & kille...=)
det andra är coolt! =)

skall bli jätteskoj & se vad du hittar på med DT-paketet..

kram på dig!

My sa...

Gud vad söt de första kortet var, jag tycker att en kill kan ha den med!:D Gillar de andra med!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Hejhej!

Känner mig som värsta stalkern *ler* - men du har något att kika på/lämna i min blogg!

Kramkram / Angelica

E sa...

Ja det finns så många cc just nu som har skoj utmaningar, men det är svårt att hinna med alla man vill, särskillt om man är tidsoptimist och långsamscrappare som jag:)

Tokgillar det översta kortet med söta nallen! Så fint färglagd och och vad snygg rubriken va!

Annika kort & gott sa...

Jag tycker du gör massor av fina saker. Det första kortet i detta inlägg är ursött!